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Xu, Beihong

(Yixing, Jiangsu 1895-1953 Beijing) : Maler

Subjects

Art : Painting and Calligraphy / Index of Names : China

Chronology Entries (9)

# Year Text Linked Data
1 1919-1927 Xu Beihong studiert an der Ecole nationale supérieure des beaux-arts de Paris europäische Malerei und reist im Anschluss nach Deutschland, Belgien, in die Schweiz und nach Italien.
Er ist der chinesische Maler, der westliche Stilelement in seinen Werken verwendete.
2 1927 Exposition Salon des artistes français, Paris. Xu Beihong stellt neun Bilder aus.
3 1927-1949 Xu Beihong kehrt nach China zurück. Er wird zunächst Professor an der Nanjing-Universität, leitet später das Kunstinstitut der Beijing-Universität.
4 1931 Ausstellung chinesischer Maler der Jetztzeit [ID D39317].
Das chinesische Komitee bestand aus Zhu Jiahua, Cai Yuanpei, Liu Wendao, Chen Shuren, Liu Haisu, Gao Qifeng, Xu Beihong und anderen.
  • Document: Huang, Qingcheng. Zhong Xi pu tong shu mu biao. ([S.l. : Guangxu wu xu, 1898). Bibliographie von Übersetzungen aus westlichen Ländern. S. 183. (Huan1, Publication)
  • Person: Cai, Yuanpei
  • Person: Chen, Shuren
  • Person: Gao, Qifeng
  • Person: Liu, Haisu
  • Person: Liu, Wendao
  • Person: Zhu, Jiahua
5 1933-1934 Xu Beihong ist Beauftragter für die Organisation verschiedener Ausstellungen moderner Kunst in Europa, organisiert durch die chinesische Regierung.
6 1939 Xi Beihong, Ren Bonian und Qi Baishi machen eine Ausstellung Chinese ink painting in der Victoria Memorial Hall, Kalkutta.
7 1946 Exhibition of modern Chinese watercolours, British Council, London mit Xu Beihong, Zhang Daqian und Huang Junbi.
  • Document: The reception of Chinese art across cultures. Ed. by Michelle Ying-ling Huang. (Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2014).
    [Enthält] :
    Part I: Blending Chinese and Foreign Cultures
    Chapter One ................................................................................................. 2
    Shades of Mokkei: Muqi-style Ink Painting in Medieval Kamakura
    Aaron M. Rio
    Chapter Two .............................................................................................. 23
    Mistakes or Marketing? Western Responses to the Hybrid Style of Chinese Export Painting
    Maria Kar-wing Mok
    Chapter Three ............................................................................................ 44
    "Painted Paper of Pekin": The Taste for Eighteenth-Century Chinese Papers in Britain, c. 1918 - c. 1945
    Clare Taylor
    Chapter Four .............................................................................................. 65
    "Chinese" Paintings by Zdenek Sklenar
    Lucie Olivova
    Part II: Envisioning Chinese Landscape Art
    Chapter Five .............................................................................................. 88
    Binyon and Nash: British Modernists’ Conception of Chinese Landscape Painting
    Michelle Ying-ling Huang
    Chapter Six .............................................................................................. 115
    In Search of Paradise Lost: Osvald Sirén’s Scholarship on Garden Art
    Minna Törmä
    Chapter Seven .......................................................................................... 130
    The Return of the Silent Traveller
    Mark Haywood
    Part III: Conceptualising Chinese Art through Display
    Chapter Eight ........................................................................................... 154
    Aesthetics and Exclusion: Chinese Objects in Nineteenth-Century American Visual Culture
    Lenore Metrick-Chen
    Chapter Nine ........................................................................................... 179
    Exhibitions of Chinese Painting in Europe in the Interwar Period: The Role of Liu Haisu as Artistic Ambassador
    Michaela Pejcochova
    Chapter Ten ............................................................................................. 200
    The Right Stuff: : Chinese Art Treasures’ Landing in Early 1960s America
    Noelle Giuffrida
    Part IV: Positioning Contemporary
    Chinese Artists in the Globe
    Chapter Eleven ........................................................................................ 228
    Under the Spectre of Orientalism and Nation: Translocal Crossingsand Discrepant Modernities
    Diana Yeh
    Chapter Twelve ....................................................................................... 255
    The Reception of Xing Danwen’s Lens-based Art Across Cultures
    Silvia Fok
    Chapter Thirteen ...................................................................................... 278
    Selling Contemporary Chinese Art in the West: A Case Studyof How Yue Minjun’s Art was Marketed in Auctions
    Elizabeth Kim S. 105. (Huang1, Publication)
  • Person: Huang, Junbi
  • Person: Zhang, Daqian
8 1949 Xu Beihong wird erster Präsident der Central Academy of Fine Arts in Beijing und Vorsitzender der China Artists Association.
9 1949 World Congress of Advocates of Peace in Paris und in Prag, Tschechoslowakei. Mitglieder der chinesischen Delegation sind Guo Moruo, Zheng Zhenduo und Xu Beihong.