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Loehr, Max

(Chemnitz 1903-1988 Cambridge, Mass.) : Kunsthistoriker, Professor für Kunstgeschichte University of Michigan und Abby Aldrich Rockefeller Chair in East Asian Art der Harvard University

Name Alternative(s)

Löhr, Max

Subjects

Art : General / Index of Names : Occident / Sinology and Asian Studies : Europe : Germany / Sinology and Asian Studies : United States of America

Chronology Entries (19)

# Year Text Linked Data
1 1931-1935 Max Loehr studiert Kunstgeschichte, Klassische Archäologie und Sanskrit an der Ludwig-Maximilians-Universität München.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
2 1935 Max Loehr promoviert in Kunstgeschichte an der Ludwig-Maximilians-Universität München.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
3 1936-1940 Max Loehr ist Assistent an der Ostasien-Abteilung des Staatlichen Museums für Völkerkunde München.
  • Document: Brinker, Helmut (Bri, Person)
4 1940 Max Loehr reist mit der Transsibirischen Eisenbahn nach China.
  • Document: Brinker, Helmut (Bri, Person)
5 1941-1945 Max Loehr ist Leiter des Deutsch-Chinesischen Instituts in Beijing.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
6 1944 Max Loehr wird beauftragt die Sammlung archaischer Waffen der Shang- und Zhou-Dynastie von Werner Jannings zu katalogisieren.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
7 1947-1948 Max Loehr ist Professor an der Qinghua-Universität Beijing. Er macht Reisen nach Nanjing, Shanghai und Yungang (Shanxi) und macht Studien an öffentlichen und privaten Sammlungen chinesischer Kunst.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
8 1949 Max Loehr reist über Hong Kong und Paris nach München zurück.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
9 1949-1951 Max Loehr ist Kustos an der Ostasien-Abteilung des Staatlichen Museums für Völkerkunde München.
  • Document: Brinker, Helmut (Bri, Person)
10 1951-1960 Max Loehr ist Professor für Kunstgeschichte an der University of Michigan, Ann Arbor.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
11 1953 Max Loehr organisiert die Ausstellung Early Chinese jades am Museum of Art der University of Michigan.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
12 1954-1957 Max Loehr ist Mitglied des Advisory Editorial Board des Journal of Asian studies.
13 1955 Max Loehr wird Mitglied der American Oriental Society.
14 1956 Max Loehr organisiert die Ausstellung Relics of ancient China der Paul Singer Sammlung an der Asia House Gallery, New York.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
15 1957 Max Loehr reist nach Taiwan um über Song Malerei zu forschen.
  • Document: The reception of Chinese art across cultures. Ed. by Michelle Ying-ling Huang. (Newcastle upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2014).
    [Enthält] :
    Part I: Blending Chinese and Foreign Cultures
    Chapter One ................................................................................................. 2
    Shades of Mokkei: Muqi-style Ink Painting in Medieval Kamakura
    Aaron M. Rio
    Chapter Two .............................................................................................. 23
    Mistakes or Marketing? Western Responses to the Hybrid Style of Chinese Export Painting
    Maria Kar-wing Mok
    Chapter Three ............................................................................................ 44
    "Painted Paper of Pekin": The Taste for Eighteenth-Century Chinese Papers in Britain, c. 1918 - c. 1945
    Clare Taylor
    Chapter Four .............................................................................................. 65
    "Chinese" Paintings by Zdenek Sklenar
    Lucie Olivova
    Part II: Envisioning Chinese Landscape Art
    Chapter Five .............................................................................................. 88
    Binyon and Nash: British Modernists’ Conception of Chinese Landscape Painting
    Michelle Ying-ling Huang
    Chapter Six .............................................................................................. 115
    In Search of Paradise Lost: Osvald Sirén’s Scholarship on Garden Art
    Minna Törmä
    Chapter Seven .......................................................................................... 130
    The Return of the Silent Traveller
    Mark Haywood
    Part III: Conceptualising Chinese Art through Display
    Chapter Eight ........................................................................................... 154
    Aesthetics and Exclusion: Chinese Objects in Nineteenth-Century American Visual Culture
    Lenore Metrick-Chen
    Chapter Nine ........................................................................................... 179
    Exhibitions of Chinese Painting in Europe in the Interwar Period: The Role of Liu Haisu as Artistic Ambassador
    Michaela Pejcochova
    Chapter Ten ............................................................................................. 200
    The Right Stuff: : Chinese Art Treasures’ Landing in Early 1960s America
    Noelle Giuffrida
    Part IV: Positioning Contemporary
    Chinese Artists in the Globe
    Chapter Eleven ........................................................................................ 228
    Under the Spectre of Orientalism and Nation: Translocal Crossingsand Discrepant Modernities
    Diana Yeh
    Chapter Twelve ....................................................................................... 255
    The Reception of Xing Danwen’s Lens-based Art Across Cultures
    Silvia Fok
    Chapter Thirteen ...................................................................................... 278
    Selling Contemporary Chinese Art in the West: A Case Studyof How Yue Minjun’s Art was Marketed in Auctions
    Elizabeth Kim (Huang1, Publication)
16 1960-1974 Max Loehr ist Professor für Kunstgeschichte am Abby Aldrich Rockefeller Chair in East Asian Art der Harvard University und zugleich Kurator des Fogg Art Museum in Cambridge, Mass.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
17 1962-1974 Max Loehr Mitglied des Editorial Board des Harvard journal of Asiatic studies.
  • Document: Asien-Orient-Institut Universität Zürich (AOI, Organisation)
18 1967 Max Loehr organisiert die Ausstellung Chinese art : symbols and images am Jewett Arts Center des Wellesley College, Mass.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)
19 1968 Max Loehr organisiert die Ausstellung Ritual vessels of Bronze age China mit Leihgaben aus amerikanischen und europäischen Museen und Privatsammlungen an der Asia House Gallery, New York.
  • Document: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Publication)

Bibliography (13)

# Year Bibliographical Data Type / Abbreviation Linked Data
1 1935 Loehr, Max. Beiträge zur Chronologie der älteren chinesischen Bronzen. In : Ostasiatische Zeitschrift ; N.F. Jg. 12, H. 1-2. (1936). Diss. Univ. München, 1935. Publication / LOM1
  • Cited by: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Published)
2 1937 Loehr, Max. Das Rolltier in China. In : Ostasiatische Zeitschrift ; N.F. H. 4/5 (1937). Publication / LoeM1
3 1953 Loehr, Max. The bronze styles of the Anyang period. In : Archives of the Chinese Art Society of America ; vol. 7 (1953). Publication / LOM2
  • Cited by: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Published)
4 1953 Loehr, Max. Early Chinese jades. (Ann Arbor, Mich. : Michigan University, Museum of Art, 1953). Publication / LOM3
5 1956 Loehr, Max. Chinese bronze age weapons : the Werner Jannings collection in the National Palace Museum, Peking. = Beijing gu gong bo wu yuan Yang Ning shi jiu cang san dai qing tong bing qi tu lu. (Ann Arbor, Mich. : University of Michigan Press, 1956). Publication / LOM4
6 1961 Loehr, Max. Buddhist thought and imagery. (Cambridge, Mass. : Harvard University Press, 1961). Publication / LOM5
7 1961 Loehr, Max. Chinese paintings with Sung dated inscriptions. In : Ars orientalis, vol. 4 (1961). Publication / LOM6
  • Cited by: Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
    (1989). (Bri 1, Published)
8 1965 Loehr, Max. Chinese landscape woodcuts : from an imperial commentary to the tenth-century printed edition of the Buddhist canon. (Cambridge, Mass. : Belknap Press, 1968). Publication / LOM7
9 1965 Loehr, Max. Relics of ancient China : from the collection of Dr. Paul Singer. (New York, N.Y. : Asia House Gallery, 1965). Publication / LOM8
10 1968 Loehr, Max. Ritual vessels of Bronze age China. (New York, N.Y. : Asia House Gallery, 1968). Publication / LOM9
11 1971 Loehr, Max. Chinese art: symbols and images. (Wellesley, Mass. : Wellesley College, Jewett Art Center, 1967). Publication / LOM10
12 1975 Loehr Max. Ancient Chinese jades from the Grenville L. Winthrop collection in the Fogg Art Museum, Harvard University. Assisted by Louisa G. Fitzgerald Huber. (Cambridge, Mass. : Harvard University, Fogg Art Museum, 1975). Publication / LOM11
13 1980 Loehr, Max. The great painters of China. (New York : Harper & Row, 1980). Publication / LOM12

Secondary Literature (1)

# Year Bibliographical Data Type / Abbreviation Linked Data
1 1989 Brinker, Helmut. Max Loehr (1903-1988). In : Münchner Beiträge zur Völkerkunde ; Bd. 2
(1989).
Publication / Bri 1
  • Source: Loehr, Max. Beiträge zur Chronologie der älteren chinesischen Bronzen. In : Ostasiatische Zeitschrift ; N.F. Jg. 12, H. 1-2. (1936). Diss. Univ. München, 1935. (LOM1, Publication)
  • Source: Loehr, Max. The bronze styles of the Anyang period. In : Archives of the Chinese Art Society of America ; vol. 7 (1953). (LOM2, Publication)
  • Source: Loehr, Max. Chinese paintings with Sung dated inscriptions. In : Ars orientalis, vol. 4 (1961). (LOM6, Publication)
  • Cited by: Asien-Orient-Institut Universität Zürich (AOI, Organisation)