# | Year | Text | Linked Data |
---|---|---|---|
1 | 1960-1961 | Sven Lindqvist ist Kulturattache an der schwedischen Botschaft in Beijing ; Aufenthalt mit seiner Frau Cecilia Lindqvist. |
|
2 | 1970 | Nach Aufenthalt in Lateinamerika kehren Sven und Cecilia Lindqvist nach Schweden zurück. |
|
3 | 1971-1972 | Cecilia Lindqvist unterrichtet, nebenbei Chinesisch, an Gymnasien in Stockholm. |
|
4 | 1973 | Cecilia Lindqvist reist mit Schülern mit der Transsibirischen Eisenbahn nach Beijing. |
|
5 | 1989 | Cecilia Lindqvist erhält den M.A. in Philosophie. |
|
6 | 1989-1997 | Cecilia Lindqvist ist Professorin für Sinologie an der Stockholm Universität. |
|
7 | 2003 | Cecilia Lindqvist ist Professorin für Sinologie an der Stockholm Universität. |
|
# | Year | Bibliographical Data | Type / Abbreviation | Linked Data |
---|---|---|---|---|
1 | 1963 |
Lindqvist, Sven ; Lindqvist, Cecilia. Kina inifran : en preliminär rapport. (Stockholm : Bonnier, 1963). = Lindqvist, Sven ; Lindqvist, Cecilia. China von innen : zwei Jahre in Maos Reich. Übers. aus dem Schwedischen von Irene Salzner. (Wiesbaden : Brockhaus, 1964). |
Publication / LinC5 | |
2 | 1980 | Lindqvist, Cecilia ; Lindqvist, Sven. Kina nu : vad skulle Mao ha sagt ? : ett reportage. (Stockholm : Förlags AB Marieberg, 1980). | Publication / LinC2 | |
3 | 1989 |
Lindqvist, Cecilia. Tecknens rike : en berattelse om kineserna och deras skrivtecken. (Stockholm : Bonniers, 1989). = [Lindqvist, Cecilia]. Han zi wang guo : jiang shu Zhongguo ren he ta. = Technens rike. Lin Xili zhu ; Li Zhiyi yi. (Jinan : Shandong hua bao chu ban she, 1998). = Lindqvist, Cecilia. China, empire of living symbols. (Reading, Mass. : Addison-Wesley, 1991). 汉字王国 : 讲述中国人和他们的汉字的故事 |
Publication / LinC1 |
|
4 | 2000 | Globalization and its impact : on Chinese and Swedish society. Ed. Cecilia Lindqvist. (Stockholm : Forskningsradsnämnden, 2000). (Report / Forskningsrädsnämnden : 2000,1). | Publication / LinC3 |
|
5 | 2006 | Lindqvist, Cecilia. Qin : en berättelse om det kinesiska instrumentet qin och dess betydelse i den bildade klassens liv, om musiken, dikterna, människorna och alla förestallingar förbundna med qin - inte minst hur man ska leva sitt liv - och nagot om vad jag upplevde när jag hamnade djupt inne i detta. (Stockholm : Bonnier, 2006). | Publication / LinC4 |
|